Barcelona - Španělsko (2012)

Cestopis

Jedeme s opravenou švestkou směr Praha. Fábošci, křidýlka kuřecí, pivečka, pohodička. Fábošci záviděli, že nám to sluší, tak do toho práskli. Ráno cesta na letisko. Auto na Evropský - pěkný zvyk. 10 minut od letiště a bezpečno. Nezakříkávám. Wizz air supr. Rychlost odbavení nejrychlejší. Příjemný let, děkujeme. Odlítáme - zima. Přilétáme - teplo. Celý čtyři dny teplota 23-27. Na posrání krásně. Jak se říká. Berem Aerobus a vypadáváme na Placa de Catalunya. První procházka po nejznámější ulici La Rambla. Zmzlina, trhy. Maj kapra. Maj šunku. Maj všechno. Ochutnáváme salámek. Podobný jak pršuto. Mlask. Komedianti na Ramble. Nehnou se a pak se hnou.

Směřujem k hostelu. Je přímo v gotický (nejkrásnější) čtvrti Barcelony. Kapitán pejsek - už je v pohodě! Na recepci seržant Batista. Z pokoje pěknej výhled do uliček. Vidím v tom Třebíč - čtvrť Židy - přemýšlím. Hostel New York. Hostel poklidný. Nocleh za pár korun a se snídaní. Procházky středem města. Přístav. Tři flašky "kvalitního" vína. Večer bývá hezký.

Ráno procházkou za Andresem. Andres je pravý býk (Toro) z Chile. U něj budeme bydlet. Vykoučserfingoval se nám doslova přenádherný výhled z jeho pokoje. Je vidět pláž, bejčí aréna i Sagrada Família. Dostáváme pokyny kam jít, kam nejít a jdem. Sagrada - velká mrcha. Gaudí, Gaudí, Gaudí - pohádka. Camp Nou. Zavřeno. Brečím poprvé. Koukám na útěchu na zápas žáků/dorostu Barcelony. Jo - krásnej park v Zona Universitaria. Papoušci místo vrabců. Chladím hlavu. Valíme busem zpátky do centra. Začíná totiž zápas RC Santander - FC Barcelona. Koukáme v místní knajpě. Dáváme pivo San Miguel (1,10 euro), hovězí stejk a fandíme s místníma. Messi dva góly. Jdeme k Andresovi a kecáme do noci.

Andres mě předešlej večer ukazováním fotek naťukal k opětovnýmu vrácení se na Camp Nou. Předtím ale vejšlap na kopec s křížem. Odtud výhled na celá Barcelona - Park Güell. Gaudího rodiště - neskutečný. Teplo, papoušci, palmy, kachličky. Ty vole. Camp nou. Brečím podruhé. Na stadionu. Viděl sem všechno. Šatny, poháry, dres Induraina, tiskovou místnost, místnost pro rozhovory, vip budky, reportérský budky, trávník, vršek tribuny, spodek tribuny, modlitebnu, střídačky, vstup na hřiště. Do prdele, do prdele, do prdele. Sen splněn. Gracias. Pak už je asi všechno jen formalita. Nejaký paláce a katedrály. Benátský věže. Co já vím. Barca! Barca! Nic jinýho v hlavě nemám. Jedem na pláž. Máčíme nohy, mečíme. Kupujem nedobrovolně kokos. Kokot. Vidíme hotel jak Dubaj. Hybaj, hybaj na pivo. Jdem s Andresem a jeho mexickým kámošem Enriquem do hospody k číňanům. Dáváme několik lahvinek San Miguela, tuňákovej sendvič, koukáme na fotbal (Arsenal), pomlouváme čechy, amíky, mexikánce a čilany. Náš kámoš Enrique (mexičan žijící v Californii) platí za nás outratu a hádá se s číňanem. Enrique chce platit víc než je na účtě. Pozvánku do Sacramenta vyměnujem za pozvánku do Třebíče. Slibuju mu pálivej chleba s citrónem.

Ráno smutný loučení, procházka a odlet do zimy. Všechno je tady šedý. Všimli ste si.

Malej návrat na La Rambla. Dali jsme si paellu, tapas a tuplákovýho škopka. Kreveta - jak říkali kluci z jižní ameriky - křičela: "Nejezte mě! Nejezte mě!". No já to nedal. Peťa jo. Líbání je konec.

Sí sí sí sí!

Fotogalerie

krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy