Benátky - Itálie (2011)

Cestopis

Čtrnáctero dní pršelo a bouřilo na území severní Itálie. V báglech s největší důležitostí vezli jsme pláštěnky. Jak je ale známo z našich předešlých výcestů, tak červený koberec znovu rozvinul se před nás. Nočním přejezdem alp zmizelo mračno nad Benátkami. V sedm ráno vystoupili jsme z autobusu v Punta Sabbioni. Za 18 euro kupujeme jízdenky na 24 hodin. Všude jinde platíte za výlety lodí po moři. Zde to máte v rámci místní MHD. Můžeme tedy křižovat po celý den místní vody a kanály. Místo autobusů jsou tu lodičky pro cca 113 osob. Ty vás spolehlivě provezou po celých Benátkách a okolních ostrovech.

Už si to míříme kolem ostrovů přímo k Dóžecímu paláci u náměstí Svatého Marka. Celé dopoledne se proplétáme uličkama Benátek. Jejich šíře se pohybuje od 30 cm po dva metry, téměř nikdy více. Docházíme k mostu Ponte di Rialto a využíváme volného času k doplnění energie a vychutnáváme si pravou italskou pizzu.

Po vydatném obědě nastupujeme do lodičky a vracíme se kanálem zpět na náměstí San Marco. My se však odtrháváme od naší turistické skupiny a putujeme lodí až na ostrov Lido. Pěšky ho přecházíme na šíř a rozhodnuti smočit se přicházíme na pláž. Před náma pohled na otevřené moře. Nad náma bouřka. Prcháme do restaurace a dáváme kafé laté. Odcházíme zpět na loď. Bouřka pryč, mraky pryč, slunce svítí. Dáváme italskou zmrzlinu. Zvažujeme návrat na pláž, ale volíme raději cestu zpět do Benátek.

Procházíme se uličkama. Hledáme si cestičky, kde je míň turistů a objevujeme tajná zákoutí a vodní kanály. V pět odpoledne se scházíme s ostatníma na San Marcu a cestujeme společně lodí po okolních ostrovech. Přistáváme na ostrově Murano. Procházíme se. Čůráme. Zde je turistů minimum. Nastupujeme do lodi a přesouváme se na ostrov Burano. Zde je velice krásně. Baráčky mají odlišně barevný fasády. Připadáte si jak v kresleným filmu. Zde je klid, zde bych chtěl klidně týden v hospůdkách pít.

Znavení vracíme se lodí přímo na Punta Sabbioni. Nastupujem do autobusu. Vracíme se do rodné země. Mít sedadlo pro pět jen pro sebe - k nezaplacení. Pár výborných historek z průvodcovské činnosti před spaním zakončí výborný víkend.

Zase musím zklamat všechny škarohlídy. Ani ten Balaton nebyl špinavý. Ani ty Benátky nebyly špinavé. Všude uklizeno, voda ve vodních kanálech bez odpadků a čistá. Možná je to způsobeno dešti, které Benátky před naším příjezdem zalévaly. Možná je to způsobeno začátkem letní sezóny. Nebo je tam možná prostě čisto.

Ciao Italia di nuovo un giorno!

Fotogalerie

krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy krulis.net - cestopisy